Pages

Subscribe:

Ads 468x60px

Social Icons

Friday 26 January 2007

Belajar Bermain FOREX (Foreign Exchange)

Salam buat semua. Saya ingin berkongsi satu benda yang saya sedang join, URUSNIAGA FOREX. Jadi saya mahu berkongsi benda nie dengan rakan-rakan semua.

APA ITU FOREX ?


FOREX (Foreign Exchange) merupakan suatu jenis perdagangan/transaksi yang memperdagangkan mata wang sesuatu negara terhadap mata wang negara lainnya yang melibatkan pasar-pasar wang utama di dunia selama 24 jam secara berkesinambungan (kecuali Sabtu & Ahad)

FOREX ini menguntungkan kerana kita dapat mengaut keuntungan apabila harga matawang naik (bullish) mahupun jatuh (bearish). Dengan syarat anda membuat transaksi BUY/LONG atau SELL/SHORT dengan betul. Di sini taktik adalah penting. Caranya? Akan saya postkan kemudian.

Sekiranya anda berminat untuk menjadi salah seorang trader FOREX, banyak tmt yang boleh anda sertai. Hampir kesemuanya memerlukan modal yg agak besar. Kecuali satu, MARKETIVA

KENAPA MARKETIVA?

Kenapa saya sarankan kepada anda semua untuk join MARKETIVA? Ini adalah kerana MARKETIVA adalah satu platform pasaran forex popular dan yg pentingnya ANDA TIDAK PERLU APA-APA MODAL untuk memulakan live trading (Modal BEBAS) kerana anda akan diberikan modal hidup (live trading ) percuma sebanyak $5.00 dan modal virtual sebanyak $10000.00 untuk latihan.
Jadi, inilah pilihan terbaik bagi para calon-calon trader yang baru dalam mengembangkan ilmu, mahupun juga bagi trader professional dalam bertransaksi dengan forex.


BAGAIMANA UNTUK MEMULAKAN TRADING FOREX MARKETIVA INI?

1.) Buka Akaun DI SINI

2.) Klik "Open An Account" dan isikan maklumat yang diperlukan. Tmt bertanda bintang merah (*) adalah wajib diisi. *NOTE: Sila isikan maklumat tersebut sama seperti IC kerana proses pengesahan diperlukan nanti.

3.) Setelah akaun telah siap. Lakukan verikasi utk membolehkan anda mula bertrading FOREX. Caranya, Klik tab Services yang berada di bawah tab Home. Kemudian klik Identify Yourself.

4.) Setelah anda berjaya melakukan identifikasi diri. Download Streamster DI SINI, Ini nanti akan anda gunakan dalam bertrading FOREX. (Platform Trading).

5.) Sekarang anda sudah boleH mula berniaga. Bagaimana nak mulakannya? Saya akan post
kemudian sbb sekarang saya nak gi makan..hehe.

0 comments: